Τρίτη, Νοεμβρίου 07, 2006

Εγκατάσταση Ubuntu - επεισόδιο 32456

Το pc μου εδώ και καιρό έπαιζε με Ubuntu 5.10. Είχα δοκιμάσει να εγκαταστήσω πολλάκις το 6.06, αλλά δυστυχώς δεν μου έκανε το χατήρι. Όταν λέμε πολλάκις, εννοούμε 15 φορές κάθε Σαββατοκύριακο για έναν μήνα. Το πρόβλημα ήταν ότι για κάποιο λόγο, κατά την εγκατάσταση, δεν έβλεπε τον SATA δίσκο μου. Δεδομένου ότι δεν έχω δεύτερο εσωτερικό, η εγκατάσταση δεν προχωρούσε. Μα καλά, κι αυτοί οι άνθρωποι τι κατάφεραν και χάλασαν; Αφού με την 5.10 δούλευε!

Με την έλευση του 6.10, οι ελπίδες μου αναπτερώθηκαν. Λες να το διόρθωσαν; Βρε λες; Μετά την πρώτη κρυάδα (και την δεύτερη, και την τρίτη...) αποδείχτηκε ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν διορθώθηκε. Το Ubuntuforums.org μια χαρά forumάκι είναι, όλα τα εξηγεί, αλλά μόνο με αυτό δεν έβγαλαν άκρη, κι ας έχει ένα κάρο κόσμος το ίδιο πρόβλημα. Τελικά, βρήκα σε μια.... τρύπα του Internet ένα post ενός τύπου που έλεγε ότι φταίει ο συνδυασμός μητρικής και έκδοσης του πυρήνα (κάτι για κακογραμμένο module, κάτι τέτοιο).

Η συνταγή έλεγε την πρόσθεση της παραμέτρου acpi=off κατά την εκκίνηση του live cd για την εγκατάσταση.

[ μπαίνει χορωδία ]
Aaaaaaaaaaaaaaaaa!
[ βγαίνει χορωδία ]

Κι όμως δούλεψε. Βέβαια στην πορεία προέκυψαν κάποια άλλα προβλήματα (τίποτα σημαντικό - δεν είχα ps2 mouse και usb ports), τα οποία όμως διορθώθηκαν γρήγορα.

Βάζοντας λοιπόν το καινούριο Ubuntu (φρέσκο πράμα έχω λέμεεε), θυμήθηκα και κάτι που με ξένισε στην χρήση του MacOSX και ακόμα μου λείπει. Έστω δύο παράθυρα ανοιχτά. Προφανώς το ένα είναι ενεργό (και focused), το άλλο είναι ανενεργό. Έχοντας το mouse πάνω από το ανενεργό παράθυρο (χωρίς να το πατήσω), όταν σκρολάρω με το scroll wheel του ποντικιού, το παράθυρο scrollάρει κανονικά αλλά ΔΕΝ αλλάζει το focus των παραθύρων. Το ενεργό παραμένει ενεργό και το ανενεργό παραμένει ανενεργό. Κι εγώ θέλωωωωωωω...... Χωρίς αυτό (click-through νομίζω ότι λέγεται) νιώθω ότι δουλεύω σε Windows - τέτοια αναπηρία!

Κατά τα άλλα, το Ubuntu κλασσικά άψογο, ακόμα πιο πλήρες από πλευράς add-on software, ακόμα πιο εύκολο.

By the way.... έχει κάνει κανένας x11 forwarding μέσω ssh σε ...σήμα από κάρτα tv; Πάω να ανοίξω το tvtime και μου βγάζει διάφορα. Κρίμα, θα είχε πλάκα να έβλεπα τηλεόραση στο macbook με την κάρτα tv του πισιού :)

5 σχόλια:

Κ. είπε...

Έχει βγεί και το 6.10 Edgy Eft, και μου φαίνεται αρκετά καλό. Αλλά το 6.06 είναι το Long Term Release αν σε ενδιαφέρει να το έχεις στο υπολογιστή για δύο τρία χρόνια.

32μπιτος είπε...

καλημερα, ωραιο το ¨αφρικανικό¨ linux αλλά μου φανηκε καπως βαρυ για το notebookακι μου (cel 2.4, 256MB). Τον καιρο που το δοκιμαζα ειχα pstn οποτε τα διαφορα updates ηταν απλως απαγορευτικα. Λες τωρα με το adsl να......

dtsomp είπε...

κ., το ξέρω, το ξέρω. Κι εγώ το 6.06 ήθελα να βάλω... αλλά ας όψεται ο SATA...

32μπιτε, (ωραίο όνομα!) θέλεις μνήμη! Αλλιώς δοκίμασε το Xubuntu που είναι λίγο πιο ελαφρύ.

32μπιτος είπε...

καλημερα, ναι θελω μνημη αλλα δισταζω να βαλω linux γιατι νομιζω δεν θα μου παιξει το sagem 800 usb για το adsl...

Παναγιώτης Σταλίδης είπε...

Γκουχ, γκουχ, upgrade το bios...
Και μετά όλα δουλεύουν...