Κυριακή, Μαρτίου 04, 2007

Σαββατιάτικα mac & pc thoughts...

  • Ο Firefox είναι αδικαιολόγητα αργός στο MacOSX, τελεία και παύλα. Ο Safari είναι πολύ πιο σβέλτος, έχει και καλύτερο integration με το σύστημα, αλλά μάλλον είναι πιο αυστηρός στην τήρηση των web standards, για αυτό και μερικές σελίδες (όπως το blogger.com, καλή ώρα) είναι δυσλειτουργικές. Δεν μ'αρέσουν και τα keyboard shortcuts του, αλλά ας όψεται η ανάγκη...
  • Έχοντας side-by-side ένα intel mac και ένα ppc mac, με το ίδιο OS και τα ίδια updates, μπορώ να πω ότι κάποιες universal binary εφαρμογές είναι μακράν πιο σταθερές σε ppc παρά σε intel - φωτεινό παράδειγμα το Cyberduck που έχει αρχίσει να με εκνευρίζει ταμάλα στο macbook, ενώ δουλεύει υποδειγματικά στο mac mini (με τον G4). Έχω αρχίσει να πιστεύω ότι η intel version του MacOSX βγήκε λίγο στο πόδι, ίσα για να έχουν λειτουργικό σύστημα τα intel macs, και θα δούμε μεγάλη διαφορά σε ταχύτητα και σταθερότητα με το επερχόμενο Leopard. Όσοι σκοπεύετε να ψωνίσετε, περιμένετε.
  • Το αθόρυβο μηχάνημα γεννιέται, δεν γίνεται.
  • Το pc που τρέχει ακόμα Windows XP (ιιιιιιι) καταφέρνει να παρουσιάζει προβλήματα και καθυστερήσεις χωρίς να κάνει τίποτα. Ψέμματα, ανοίγω την κάρτα tv και χαζεύω μεσημεριανά κουτσομπολίστικα (είμαι άνεργος, και εδώ και μια βδομάδα άρρωστος). Έχω εντυπωσιαστεί.
  • Έχω αρχίσει εδώ και καιρό ένα project για να περνάω την ώρα μου: συλλέγω free software για Windows και φτιάχνω ένα CD, το οποίο θα μοιράζω σε φίλους και γνωστούς που θα μου ζητάνε κάποιο πρόγραμμα για να κάνουν την δουλειά τους. Τα περισσότερα είναι open-source, κάποια closed-source αλλά free και κάποια είναι free για προσωπική ή εκπαιδευτική χρήση. Όλα νόμιμα φυσικά. Οι κατηγορίες καλύπτουν σχεδόν όλες τις ανάγκες, από office apps και browsing μέχρι system και security tools. Η λογική είναι ότι, όταν θα χρειαστεί να πάω στο σπίτι ενός φίλου για service στο pc του, θα έχω μαζί μου σε ένα δισκάκι ότι πρόγραμμα μπορεί να χρειαστεί (π.χ. 7-zip, φοβερό compression utility), και το οποίο δισκάκι μετά θα του το αφήσω ώστε να μην μπει στον πειρασμό να ψάξει αργότερα στο ....torrentάδικο της γειτονιάς για να βρεί "ανοιχτήρι" για το WinRAR, να κατεβάσει το Nero κλπ κλπ. Κυρίως βέβαια το ξεκίνησα θέλοντας να δω κατά πόσο ένας χρήστης μπορεί να κάνει την δουλειά του σε ένα Windows PC χωρίς να καταφύγει στα παράνομα. Η συλλογή βρίσκεται ήδη στο v0.2 και φτάνει τα 950 MB.
  • Το linux αξίζει να λέγεται "το καλύτερο OS του κόσμου" μόνο και μόνο για την εκπαιδευτική του αξία. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι σε κάποια φάση της ζωής μου δεν θα έχω ένα linuxάκι για να το ψαχουλεύω.

10 σχόλια:

javapapo είπε...

1. Ναι υπάρχει θέμα με Firefox πολλοί το ρίχνουν στον Camino..O Safari μου φαινεται αρκετά λίγος. Υπομένω και περιμένω.Δεν μπορώ χωρίς τα extention.

2. Cyberduck γ@μιεται πράγματι..ποτέ δεν κατάφερα να το κάνω σωστά.Για την ώρα ειμαι με trial version 30 μέρες του Fetch

3. Όταν πριν απο μήνες κατέβασα ένα απο τα πρώτα built του Leopard ..ηταν φανερό οτι το νέο λειτουργικό θα ήταν optimized για Intel Mac ..τα 10.4.x ειναι απλά ένα port. Ο καιρός γαρ εγγυς..high hopes!

Ανώνυμος είπε...

Cyberduck: Παρότι free και αυτό κανονικά θα αποτελούσα σημαντικό advantage, ένας ακόμα λόγος για να μη χρησιμοποιείς το CyberDuck είναι η εξαιρετικά αργή απόκριση του σε SFTP transfers. Περισσότερα εδώ. Ακόμα μια ψήφος για το Fetch.

Firefox: Αυτό που με τρελαίνει είναι ότι στον Firefox για Mac ακόμα δεν έχει βρεθεί σωστή άκρη για τα Ελληνικά. Το παλεύουμε και ακόμα δεν έχουμε βρει άκρη... Με το πακέτο γραμματοσειρών που προτείνεται προς το τέλος του thread πολλά σύμβολα δεν απεικονίζονται σωστά (ευρώ, λίρα, TM, κτλ.)

Ανώνυμος είπε...

(s/αποτελούσα/αποτελούσε)

dtsomp είπε...

Η πλάκα με το Cyberduck είναι ότι σε κάποια φάση δούλευε αρκετά καλά. Άρχισε να τα χάνει με τα τελευταία 3-4 updates...

javapapo είπε...

@konstantine δεν εχω πρόβλημα με τα ελληνικα..απλά εγκαθηστώ το Xgreek και ειμαι ΟΚ!

Ανώνυμος είπε...

Πάρη, χμμμ, θα το δοκιμάσω. (Το γεγονός ότι δεν εξελληνίζει το λειτουργικό, απλά πρόσθετει read/write support για Ελληνικά είναι σημαντικό, καθότι τις ελληνικές μεταφράσεις δεν τις μπορώ.)

Αναφέρεσαι σε αυτό έτσι; Δηλαδή απεγκαθιστώ τα fonts που πήρα από εδώ, εγκαθιστώ το XGreek και είμαι έτοιμος;

javapapo είπε...

δεν ξέρω τι παίζει με τα font που λες...δεν τα εχω δοκιμάσει.εγω οταν έστησα MacOSX βάζω firefox μετα.. το XGreek και τέλος.φαντασου δεν εγκαθιστώ ουτε το gr-update

pixie είπε...

Ο Safari είναι πιο σβέλτος, αλλά τ'αναθεματισμένα δίπλα δίπλα τα'χουν. Αν πατήσω κιου αντί για ντουμπλουγιου, την πάτησα. Για πότε εξαφανίζεται ο Safari για σαφάρι, χαμπάρι δεν παίρνω. Τουλάχιστον ο Firefox ρωτάει, ρε βλήτο σίγουρα θέλεις να κλείσεις τα στόρια;

Μια άλλη αγία ιδιότητα που διαθέτουν Opera και Firefox είναι η επαναφορά όλων των sessions που ήταν φορτωμένα κατά το κλείσιμο. Αν γίνει καμιά στραβή, δεν χάνεις τις σελίδες που ξέθαψες στις 2 τα ξημερώματα και έχεις αφήσει τη μελέτη για την επόμενη μέρα.

"Το pc που τρέχει ακόμα Windows XP (ιιιιιιι)"
:)

dtsomp είπε...

Σύμφωνοι, στα features ο Safari έχει μείνει κομματάκι πίσω. Δεν είναι όμως όλα αδιόρθωτα...

http://nukethemfromorbit.com/applications/TabStop.html

http://kisonecat.com/software/forget-me-not/

Ανώνυμος είπε...

Δημήτρη,έχε υπόψιν σου και τα παρακάτω δωρέαν προγράμματα:
Foxit Reader (αντί για ακροβατ.Δεν θέλει εγκατάσταση και είναι πανάλαφρος)
RealPlayer alternative
QuickTime alternative

ακόμα δεν έχω βρει αξιοπρεπές υποκατάστατο του Flash player για να ανεξαρτητοποιηθώ από την Αδοβε για πάντα :(