Κυριακή, Ιουλίου 13, 2008

Weekend project: DIY SMS-controlled server

Δεν είναι κάποιο ιδιαίτερα πολύπλοκο project, αλλά έχει ενδιαφέρον ως προς τις πιθανές εφαρμογές του.

Στην διάθεση μου έχω ένα linux box, το κεντρικό serverάκι μου. Πάνω σε αυτό έχω συνδέσει μέσω USB καλωδίου (ώστε να φορτίζεται κιόλας) το παλιό μου Siemens S55 με μια καρτοκινητή SIM της Q.

Ένα bash script τρέχει κάθε λεπτό (μάλλον είναι υπερβολικά συχνά) και ελέγχει το κινητό για μη αναγνωσμένα sms. Αν υπάρχει κάποιο, διαβάζεται το περιεχόμενο του μηνύματος, το οποίο υπό κανονικές συνθήκες είναι μια εντολή που έστειλα εγώ και έχω ήδη προκαθορίσει μέσα στο script ως πιθανή επιλογή. Ανάλογα με την εντολή, εκτελούνται οι επιθυμητές ενέργειες και το script απαντάει στον αποστολέα του μηνύματος με το αποτέλεσμα. Την επικοινωνία με το κινητό αναλαμβάνει το SCMxx (για Siemens κινητά).

Παράδειγμα: στέλνω το μήνυμα "Status". Το μήνυμα λαμβάνεται, ο server ελέγχει κατά πόσο έχει συνδεσιμότητα στο internet και μου επιστρέφει σε μήνυμα το αποτέλεσμα του CheckIP.dyndns.org, δηλαδή την global IP που έχει το σπιτικό μου δίκτυο. Κάτι τέτοιο είναι πολύ βολικό για το χρονικό διάστημα που αλλάζει την IP μου η Forthnet και το dyndns.org account μου δείχνει ακόμα στην παλιά IP (ή όταν τρώει φρίκη το dyndns.org γενικά).

Το αρχικό πλάνο ήταν φυσικά κάτι άλλο (άνοιγμα/κλείσιμο ρεύματος σε μια άλλη συσκευή μέσω SMS), αλλά μου λείπει το σχετικό hardware - κάτι σε πολύμπριζο του οποίου η λειτουργία να ελέγχεται μέσω RS232, κάτι που μπορεί να μην υπάρχει καν και να πρέπει να βάλω τον μάστορα πατέρα να το φτιάξει.

Πάντως, μια άλλη ακόμα πιθανή χρήση είναι η ενεργοποίηση ενός dial-up modem και η σύνδεση του στο internet ώστε να μπορώ να συνδεθώ με ssh και να κάνω κάποιο troubleshooting. Όπως καταλαβαίνετε, το όλο project κυρίως απευθύνεται σε μηχανήματα/δίκτυα/συσκευές που δεν είναι προσβάσιμα για οποιοδήποτε λόγο. Όρεξη να 'χεις, να κατεβάζεις ιδέες...

Δεν υπάρχουν σχόλια: