Κυριακή, Νοεμβρίου 02, 2008

"Virtual Private Server"ing

Μια "κακή" συνήθεια που έχω είναι ότι μόλις έχω λίγο ελεύθερο χρόνο (και ορισμένες φορές όταν δεν έχω), αρχίζει το brainstorming για κάτι μικρά projectάκια χωρίς μεγάλη πρακτική αξία. Just for the educational value of it.

Το κόλλημα της τελευταίας βδομάδας ήταν να φτιάξω μια mailing list για προσωπική χρήση από μένα και κάποιους φίλους. Ανοίγω το template VM με το Debian installation που έχω πάντα στην άκρη και αρχίζω εγκαταστάσεις και δοκιμές. Και ενώ είμαι σίγουρος ότι η αρχική εγκατάσταση του Exim4 δουλεύει, αυτό δεν παραλαμβάνει email. Ένα port scan από απομακρυσμένο υπολογιστή δείχνει ότι ο ISP μου κόβει εισερχόμενη κίνηση στο port 25. Τζίφος.

Οπότες... βρίσκω την ευκαιρία να δοκιμάσω κάτι άλλο που με έτρωγε εδώ και καιρό. Πάω στo site της VPSLink και νοικιάζω έναν virtual server. Καθότι τσιφούτης, διαλέγω το φθηνότερο plan - $8/μήνα (δύο καφέδες) για ένα VM με 2.5GB, 64 MB RAM, 100 GB bandwidth και Debian 4.

Με το που γράφεσαι στην υπηρεσία και πληρώνεις (κάρτα ή PayPal), μπαίνεις στο control panel που σου δίνει η VPSLink, διαλέγεις το system template που θέλεις (Debian/Ubuntu/CentOS/Gentoo/Fedora, σκέτο/LAMP/Ruby on Rails), βλέπεις την μπάρα εγκατάστασης να γεμίζει και ...τσουπ! σε ένα λεπτό έχει εγκατασταθεί το σύστημα σου. SSH με το root account στην dedicated IP και αρχίζω να βλέπω τι έχει το σύστημα. Προεγκατεστημένα δεν έχει πολλά πράγματα - λογικό άλλωστε, με 2.5 GB δίσκο πρέπει να υπάρχει κάποιος έλεγχος - οπότε αρχίζει δουλειά το apt-get install. Η VPSLink πολύ σωστά έχει δικό της repository mirror και έτσι η εγκατάσταση αφενός γίνεται ταχύτατα και αφετέρου δεν σου τρώει κίνηση από το μηνιαίο bandwidth.

Μέχρι τώρα, το virtual μηχανάκι πετάει. Τα 64MB μνήμης προς το παρόν καλύπτουν όποιες ανάγκες έχω, δεν έχω παρατηρήσει κάποια καθυστέρηση λόγω επεξεργαστή και το uptime μέχρι τώρα είναι συνεχές - χχχφτου να μη το ματιάσω.

Φυσικά, επειδή όλα τα υπόλοιπα δουλεύουν όπως πρέπει, σημαίνει ότι το point of failure είναι το τελευταίο πράγμα που έμεινε. Ακόμα δεν έχω καταφέρει να σετάρω την mailing list :D

Overall, η VPSLink μου έχει αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις μέχρι τώρα. Approved by dtsomp :P

ΥΓ: Το πρόβλημα είναι στο configuration του Exim4, καθώς δεν φαίνεται να καταλαβαίνει τα mail aliases της mailing list και απορρίπτει μηνύματα προς τις συγκεκριμένες διευθύνσεις...

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

πώς πάει το προτζεκτάκι σου;
μου έχεις βάλει κι εμένα ιδέες...

dtsomp είπε...

Μπλεγμένος τις τελευταίες μέρες, δεν έχω προλάβει να ασχοληθώ ούτε ένα λεπτό :( Επιφυλάσσομαι.

Ανώνυμος είπε...

περιμένουμε feedback :)